Založ si blog

Trikrát a dosť!

Keď som sa večer vrátil z obľúbeného bridžu,premýšľal som,či sa mám venovať ešte obľúbenejšiemu scrabble,alebo pustím bedňu,nech viem,čo za katastrofy sa na nás chystajú.Strážkyňa rodinného krbu sa celý týždeň teší z vnukov a ja sa teším tiež.Celý týždeň.Rozhodol som sa pre druhú možnosť.Debata ako vyšitá.V štúdiu sedeli bývalý šéf parlamentu,súčasný šéf parlamentu a ešte aj pravá ruka nedávneho šéfa parlamentu.Po chvíli som zistil,že mladnem.Zrazu som sa cítil mladší o dvadsaťdva rokov a nejaké drobné.Utekal som k zrkadlu,či je to naozaj pravda,ale prd.Vypadnuté nedorástlo,sivé neočernelo,ani vrásky nikto nevyžehlil.Ale tá debata mi veľmi pripomínala prelom novembra a decembra 89.

Treba napraviť chyby minulosti,treba prešetriť,prijmeme každý rozumný podnet,privítame účasť a pomoc,ale…Ale my budeme pri tom,veď bez nás by to nešlo.Nemôžeme predsa chcieť,aby neskúsení ľudia z ulice,takto sa to predsa nemôže robiť… Bla,bla,bla…

Krátke dejiny ukázali,že aj tak sa to dá,dokonca to aj,žiaľ,nie dlho fungovalo.

Nie som žiadny revolucionár,ale napadla mi myšlienka zaviesť pravidlo trikrát a dosť aj do politiky.Kto trikrát kandidoval,dosiahol strop a je jedno,či nakoniec uspel,alebo nie.Skončil.

Keď trikrát kandidoval a nedostal sa do parlamentu,alebo vlády,to znamená,že stavil na zlého koňa,alebo ani vlastná strana ho nepovažuje za dostatočne fundovaného a nepostrádateľného.V tom prvom prípade,čo už s takým,čo si ani stranu nedokáže vybrať.Nech sa konečne začne venovať niečomu serióznemu.V tom druhom tiež presne tak.

Ak sa do parlamentu,alebo vlády dostal,po troch funkčných obdobiach,pokiaľ pracoval naplno,už musí byť natoľko vyžmýkaný,že by mal sám zatúžiť po zmene.To neznamená,že sa ako odborník nemôže uplatniť hocikde inde.

Pokiaľ naplno nepracoval,na figu je nám taký človek v parlamente za naše peniaze.Flákať sa môže aj doma.

Viem,nemá to oporu v zákone,ale zrejme si dám tú námahu a trochu sa s kandidátkami pohrám.Prečo by sme sa aj po dvadsiatich rokoch mali pozerať na tie isté tváre,ktoré nič nové a hlavne nič pozitívne už minimálne desať rokov nepriniesli.Okrem peňazí do straníckej a vlastnej pokladne.To poradie by asi malo byť opačné.

Na záver ešte späť k diskutujúcim.Jeden sa mi zdal unavený,vyžmýkaný niekto by možno povedal vyhorený.Druhý sebaistý na tisíc percent,predpokladám,ani na zlomok sekundy nezapochybuje,kde bude najbližšie štyri roky.Tretí sa asi stále viac cíti odborníkom,ako politikom.Priznám sa,mne sú najsympatickejší odborníci.Bez nich,len s prázdnymi rečami sa asi veľmi nepohneme.Ale voliť ho nebudem. Stavil na zlého koňa.

Kedy bolo lepšie?

01.02.2013

Včera ráno som zachytil správu,vraj 30% Čechov si myslí,že za komunizmu sa mali lepšie.Hlúposť,komunizmus tu nikdy nebol,komunisti boli pri moci,ale vieme,čo asi chcel autor povedať.Hneď mi napadol vtip z rokov 80tych ,ako babka prišla na mestský výbor strany a spýtala sa tam nejakého tajomníka:to už sme ten komunizmus vybudovali,alebo bude ešte horšie?Jediným nedostatkom [...]

Trochu o prísloviach

14.06.2012

Slovenčina je bohatá na príslovia.Napríklad,aký otec,taký syn,..alebo,aká matka,taká Katka.Najnovšie by som k nim pridal,aký Fígeľ,také KDH aj so svojimi nominantmi.Až sa hanbím,ale musím sa priznať,že v ostatnom čase by som radšej ako hrdý Slovák,bol len Hrdý.S otvoreným srdcom,náručou a hoci aj šampanským,by som vítal svoju Hrdú.Z jej strany by stačilo,keby [...]

Klebety z domova a blízkeho okolia.

28.02.2012

Žijeme v strašne dynamickej dobe.Veci sa menia skôr,ako ich človek dokáže domyslieť.Ešte pred týždňom chcel sused vypísať tipovaciu súťaž,či má viac životov jeho mačka,alebo Mikulčík vo svojich funkciách.Dnes už je to neaktuálne.Mačka vyhrala.Auto ju zrazilo až v nedeľu. Nestihla prebehnúť cez cestu.Niektorí hovoria,že výsledok ešte nemusí byť [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 39807x
Priemerná čítanosť článkov: 1990x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy